Négy éve is megvan már annak, hogy az első Gothic feltelepülhetett számítógépeinkre. A mai szemmel nézve enyhén szólva nevetséges grafika nem zavarta a közönséget, s pillanatok alatt kismillió rajongót tudhatott magának a Piranha Bytes szerepjátéka. Bár a fejlesztők büszkék voltak a cucc által nyújtott szabadságra, az igazság az, hogy a mellékküldetések igen kidolgozatlanok voltak, így a linearitás szócska illett leginkább a játékmenetre. A második részben ez egy kicsit megváltozott, s így meg is tudta ismételni elődje hatalmas sikerét - bár a megjelenés egyelőre nagyon távoli, mindössze a jövő év végén várható.
Azt azonban már most tudni lehet, hogy kalandunk nem lesz mindennapi. Hősünk, miután megmentette otthonául szolgáló szigetet a velejükig romlott hordáktól, elindul, hogy felkutassa s elpusztítsa eme szörnyű teremtmények lakheléyül szolgáló fészket - hiszen időközben a csúnya, büdös orkok az egész emberiséget rabigába hajtották. Csak néhány szerencsés rejtőzik a jeges északon, a forró délen, valamint egy markonyi partizán bújik meg a dzsungel növényzete mögött. A mi feladatunk lesz egyesíteni őket, s megindítani az utáncsapást - s döntéseink az egész emberiség sorsát befolyásolják majd.
Mivel a fejlesztés joga a harmadik részben is a Piranha Bytes szakembereit illeti meg, joggal alapoznak az előző rész eltalált elemeire, ám egyúttal szinte mindent újjáalkotnak. Kapunk itt egyszerűsített, ám még élethűbb harcrendszert, mely bár nem kíméli majd egereink épségét, az állítások szerint sokkal könnyebben hozhatjuk elő karakterünk rejtett képességeit.
A világot, mely kalandjaink során körülölel majd bennünket, a legmodernebb, DirectX 9-es effektetekkel is bőven megszórt motor hívja életre, ami természetesen a Piranha saját fejlesztése. Mint az bizonyára a képeken is látszik, a növényzet, a talaj és az épületek mind-mind gyonyörűen kidolgozottak, s az élőlények még ennél is csodásabban festenek: testük rengeteg poligonból áll össze, a páncélok csillognak, szőrzetük lobog - a vizuális orgia tehát garantált. Ha ehhez hozzávesszük, hogy eme fantasztikusan részletes világ több mint négyszer akkora, mint az előző részekben megtapasztalt sziget, csak az a kérdés marad nyitva, vajh' miféle erőmű kell majd ahhoz, hogy ne Gothic 3 képregényt kapjunk kézhez.
A grafikán túl a másik dolog, melyre igen büszkék a készítők, a hangzás. A játékban szereplő összes karakter teljesen szinkronizált, el lehet felejteni a feliratokat - ez pedig egy ekkora alkotásnál nem kis teljesítmény. A mesterséges intelligencia állítólag "átlagon felüli", az emberek élik mindennapjaikat, harcolnak vagy dolgoznak. Összesen 50 fajta szörny és még számtalan emberi ellenfél vár ránk kalandjaink során, kiket rengetegféle képességgel illetve varázslattal bírhatunk jobb belátásra - ezek száma egészen pontosan 50 lesz, hogy a mágikus félszázas limitnél maradjunk. Fegyverekből ennél is több lesz fellelhető, többszáz gyilkolóeszközt csatolhatunk övünkre, s csak rajtunk múlik, melyiket részesítjük előnyben a többivel szemben - ebben az állítólag "forradalmi" karakterfejlesztés segít, melyről egyelőre sajnos nincs információ.
A Gothic 3 fejlesztése nem ma indult, ám korántsem mondhatni, hogy a befejezéshez közelít. A számtalan mellékküldetés és a központi sztori aprólékos kidolgozása bizony időigényes feladat, s remélhetőleg 2006 telén is kiállja majd a próbát - egy év bizony hosszú idő, főleg ha belegondolunk, hogy akkor már az újgenerációs konzolok is vígan lubickolnak majd a piacon. |